FirmAd

FirmAd er et lille kreativt design firma, der hører hjemme i Herning, men som har kunder i hele landet.
FirmAd leverer kreativ grafik til papir, såsom brochurer, kataloger og annoncer.
Vi leverer stærke web-løsninger der gør dig synlig - også for mobiltelefon-surfere.
Vi tilbyder hjælp til udarbejdelse af en digital strategi for de sociale medier

Playing Social Media

0

Babyer, dansetrin, katte og lumre ordspil. Der findes mange måder at skabe opmærksomhed omkring sit indhold, og der findes mange faldgruber. Jeg tog på et foredrag med Nathalie Larsen for at blive klogere. En slags Emma Gad for Social Media.

Den enkleste måde ikke at forarge eller støde dine medmennesker er at være blodfattig og tandløs i dine udsagn. Men så er det måske heller ikke så spændende at høre, hvad du har at sige.
Hvis du som virksomhed er tilstede på de sociale medier, så er dit formål ganske sikkert at få opmærksomhed på den ene eller den anden måde. Så du er nødt til at have en skarp profil og noget på hjerte. Deciderede PUSH reklamer gør sig bare ikke på Twitter eller Facebook som dagens statusopdatering.
Nathalie Larsen stod for det tredie foredrag jeg deltog på ved #iwdk i Aarhus, og hun var simpelthen dagens mest charmerende taler. Man fornemmede hjerte bag ordene. Man fornemmede at de fleste filtre var pillet af, så man fik Nathalie serveret – ikke et teoretisk opkog. Dermed gjorde hun automatisk sit foredrag spændende. Den eneste lille smule malurt jeg har at dryppe i bægeret, må være at foredraget i korte passager virkede som et reklamefremstød for den virksomhed hun var ansat i. Men da det var et gratis foredrag, kan man vel dårligt tillade sig at klage over det.
Nathalie guidede os igennem hvad der var god skik og hvad der var dårlig stil. Opfordrede os til at lære ‘sproget’ på de enkelte medier at kende. Man skal ikke retweete på Facebook eller Like på Twitter osv. Taler man det forkerte sprog er man dømt ude.
Hun gennemgik også forskellige cases fra virkelighedens verden. Både gode og dårlige cases, og talte varmt for de uudnyttede muligheder Snapchat indeholder til at skabe opmærksomhed.

Nathalies endelige råd lød således:
• Vær offensiv
• Giv noget eksklusivt (sørg evt. for at dine følgere læser det fra dig FØR pressen osv)
• Giv noget ekstra
• Giv indflydelse fra dig – lad brugere tage magten
• Vis personlighed og vis mennesker
• Få platformene til at understøtte hinanden
• Om nødvendigt – brug katte

Tak til Nathalie for en super fed opdatering fra frontlinien.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Leave a Comment